Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Hovedkontakter for Helse Midt-Norge logistikk

Det regionale helseforetaket har det overordnede ansvaret for inngåtte avtaler på vegne av foretaksgruppen.

Seksjon innkjøp og logistikk i RHF-et er en del av økonomiavdelingen og har regionalt prosess- og utviklingsansvar for konseptene og logistikkbetingelser og elektronisk samhandling for Helse Midt-Norge.

Spørsmål knyttet til Helse Midt-Norge og bruk av logistikkbetingelser eller konsepter rettes disse til Seksjon innkjøp og logistikk, Helse Midt-Norge. hmn.innkjop.logistikk@helse-midt.no

Logistikksenteret HMN er en del av Avdeling Logistikk og forsyning ved St Olav Hospital og har det operative leveranseansvaret for den regionale forsyningsløsningen i Helse Midt-Norge. De har følgende oppgaver:

  • Logistikktjenestene leveres til helseforetakene i Helse Midt-Norge i henhold til aktuelle tjenesteavtale, lovverk og fastsatte kvalitetskrav
  • Det gjennomføres løpende oppfølging av vareleveranser fra leverandør og at det skjer avviksrapportering til Sykehusinnkjøp hvis vedvarende/vesentlige avvik
  • Personell som utfører logistikktjenestene, har all nødvendige kompetanse relevant for tjenesten
  • Forvaltning av avtaler knyttet til lagerlokaler og anlegg blir ivaretatt, dvs. avtaler knyttet til husleie, drift, service og vedlikehold
  • Forvaltning av avtaler knyttet til transport blir ivaretatt
  • Mål og rammer som fastsettes iht. styringsmodellen for LS HMN blir fulgt

LS HMN er ansvarlig for å gjøre avtalen kjent i egen organisasjon.

Sist oppdatert 07.02.2025