Avdeling innkjøp og logistikk i RHF-et har regionalt prosess- og utviklingsansvar for konseptene og logistikkbetingelser og elektronisk samhandling for Helse Vest. Spørsmål knyttet til Helse Vest og bruk av logistikkbetingelser eller konsepter rettes til regional prosessansvarlig logistikk på e-post: sb_hvn_regionaltlager@ihelse.net
Avdeling innkjøp og logistikk har det operative ansvaret for den regionale forsyningsløsningen i Helse Vest. De har følgende oppgaver:
- følge opp driftsavtalen med ekstern driftsoperatør av forsyningssenteret, NorEngros Kjosavik/K.J.Brusdal.
- ansvar for dialog med helseforetakene, sykehusinnkjøp og leverandørene rundt sortiment
- ansvar for løpende oppbygging av sortiment på Helse Vest Forsyningssenter i henhold til standardisert prosess for sortimentsutvidelse samt etter innmeldte behov fra helseforetakene i regionen
- ansvar for avrop på avtaler knyttet til sortimentet på Helse Vest Forsyningssenter
- håndterer faktura, regnskap, logistikkavvik og reklamasjoner mot leverandørene i tett dialog med og Sykehusinnkjøp og driftsoperatøren av lager- og logistikktjenestene
Alle spørsmål kan rettes til felles e-post: sb_hvn_regionaltlager@ihelse.net