Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Hovedkontakter for Helse Vest logistikk

Det regionale helseforetaket har det overordnede ansvaret for inngåtte avtaler på vegne av foretaksgruppen og eier den regionale forsyningsløsningen.

Avdeling innkjøp og logistikk i RHF-et har regionalt prosess- og utviklingsansvar for konseptene og logistikkbetingelser og elektronisk samhandling for Helse Vest. Spørsmål knyttet til Helse Vest og bruk av logistikkbetingelser eller konsepter rettes til regional prosessansvarlig logistikk på e-post: sb_hvn_regionaltlager@ihelse.net

Avdeling innkjøp og logistikk har det operative ansvaret for den regionale forsyningsløsningen i Helse Vest. De har følgende oppgaver:

  • følge opp driftsavtalen med ekstern driftsoperatør av forsyningssenteret, NorEngros Kjosavik/K.J.Brusdal.
  • ansvar for dialog med helseforetakene, sykehusinnkjøp og leverandørene rundt sortiment
  • ansvar for løpende oppbygging av sortiment på Helse Vest Forsyningssenter i henhold til standardisert prosess for sortimentsutvidelse samt etter innmeldte behov fra helseforetakene i regionen
  • ansvar for avrop på avtaler knyttet til sortimentet på Helse Vest Forsyningssenter
  • håndterer faktura, regnskap, logistikkavvik og reklamasjoner mot leverandørene i tett dialog med og Sykehusinnkjøp og driftsoperatøren av lager- og logistikktjenestene

Alle spørsmål kan rettes til felles e-post: sb_hvn_regionaltlager@ihelse.net

Har leveranseansvaret knyttet til drift og vedlikehold av innkjøp- og logistikksystemer. De håndterer masterdata, varekatalog, implementering og oppfølging av elektronisk samhandling.

Generelle masterdata og varekatalog spørsmål kan gå til: sb_hvi_libraforvaltning@ihelse.net

Spørsmål om elektronisk samhandling: ehandel@helse-vest-ikt.no

Sist oppdatert 07.02.2025