Åpner seksjon for avrusning

Denne uka åpner den nye seksjonen for avrusning ved Sykehuset Telemark. – Den nye seksjonen vil ha et bredt og meget kompetent fagmiljø, sier sykehusdirektør Tom Helge Rønning.

Publisert 14.03.2018

Direktøren mener det er viktig og riktig at pasientene får et tilbud om avrusning ved sykehuset. – Det er faglig klokt at Sykehuset Telemark får en egen avrusningsseksjon, sier Rønning.

Den nye seksjonen har 13 senger, hvorav ti er til planlagt avrusning og tre er satt av til øyeblikkelig hjelp.
– Vi ser fram til å komme ordentlig i gang, sier seksjonsleder Gro Ruud. Hun har jobbet med planlegging siden i fjor høst, og hun fått 35 ansatte med seg på laget.

– Vi har rekruttert bredt, og fått en dyktig stab med erfaring fra både rusbehandling, psykisk helse og somatikk, sier Ruud. Hun forteller at det var 300 søkere til stillingene ved den nye seksjonen.

Les hele saken på Sykehuset Telemarks nettsider.