Ny app gjør livet enklere for hemofili-pasienter

Alle pasienter med hemofili A og B, som er i Oslo universitetssykehus (OUS) sitt hjemmetransfusjonsprogram, kan nå bruke en ny app for lettere å håndtere sykdommen sin. Appen heter Florio HAEMO og skal brukes til å overvåke estimert faktornivå, rapportere infusjoner, blødninger og logge aktivitet.

Publisert 13.09.2023
Grafisk brukergrensesnitt, applikasjon
Appen Florio kan enkelt lastes ned til mobil fra feks. AppStore og GooglePlay

​- Dette er et tilbud og et tillegg til eksisterende tilbud fra OUS. Vi håper at det vil gjøre rapportering av faktorforbruk lettere og at antall blødninger lettere kan oppsummeres på årlige kontroller, sier Jørn Kristiansen, forskningskoordinator og sykepleier på Avdeling for blodsykdommer i OUS

• Dersom du ikke ønsker å benytte deg av dette vil det ikke ha noen konsekvenser for behandlingen eller oppfølgingen fra OUS.

Les mer på nettsiden til Oslo universitetssykehus