Svein Tore Valsø blir ny direktør for personal- og kompetanseutvikling i Helse Sør-Øst RHF

Svein Tore Valsø er tilsatt som direktør for personal- og kompetanseutvikling i Helse Sør-Øst RHF. Svein Tore Valsø har vært konstituert i stillingen siden november 2016. Han har jobbet i Helse Sør-Øst RHF siden 2013 med hovedansvar innen arbeidslivsspørsmål.

Publisert 13.02.2018

Svein Tore Valsø er utdannet cand. jur fra Universitetet i Oslo. Han har arbeidet innen spesialisthelsetjenesten siden 1997, i en kombinasjon av lederjobber og fagansvar innen HR. Som leder for et lite lokalsykehus (Rjukan) og styresekretær for Helse Sør RHF, samt viktige oppgaver i Spekter, Sykehuset i Vestfold og Sykehuset Telemark, har han opparbeidet en bredde i kompetansen som vil være viktig for oss i Helse Sør-Øst RHF i tiden fremover.

- Jeg er svært tilfreds med at Svein Tore Valsø fortsatt blir med i toppledergruppen. Som direktør for personal- og kompetanseutvikling vil han få en svært viktig rolle i arbeidet med å sørge for at helseforetakene rekrutterer, utdanner, utvikler og beholder medarbeidere. Med sin faglige bakgrunn og gode kjennskap til regionen vil Svein Tore Valsø ha de beste forutsetninger for å kunne lede arbeidet med personalutvikling, utdanning og kompetanse i regionen, sier administrerende direktør i Helse Sør-Øst RHF Cathrine M. Lofthus.

Valsø tiltrer som direktør for personal- og kompetanseutvikling i Helse Sør-Øst RHF fra 13. februar 2018.