Videre samarbeid mellom Feiring og Helse Sør-Øst RHF

Generalsekretær i LHL Frode Jahren og administrerende direktør i Helse Sør-Øst RHF Cathrine M. Lofthus har i dag hatt et konstruktivt og godt møte.

Publisert 08.09.2017

Helse Sør-Øst RHF og LHL har hatt et langvarig og godt samarbeid til beste for hjertepasientene. Dette samarbeidet er vi enige om å fortsette og utvikle videre. Helse Sør-Øst RHF og LHL konstaterer at de har ulik forståelse av møtet torsdag 31. august. Helse Sør-Øst RHF bekrefter at LHLs hjertesenter skal videreføres i henhold til gjeldende rammeavtale med stabile og forutsigbare rammebetingelser. I det videre samarbeidet skal det vurderes ulike samarbeidsmodeller mellom LHL som ideell aktør og Helse Sør-Øst RHF for å sikre et godt tilbud til hjertepasientene. De årlige ytelsesforhandlingene skal avklare volum, pris og øvrige forhold for kommende år.