Grunnsteinsmarkering for nytt klinikk- og protonbygg - se seremonien direkte

Tirsdag 24. august heises flaggene på byggeplassen. Da markeres en stor milepæl i regionen når grunnsteinsnedleggelsen for nytt klinikk- og protonbygg Radiumhospitalet skal gjennomføres.

Publisert 19.08.2021
Sist oppdatert 28.09.2021
Illustrasjon over hvordan bygget blir i omgivelsene

​Se grunnsteinsmarkeringen direkte

Det er lagt til rette for at alle som ønsker skal få se seremonien via en direktesending fra byggeplassen der markeringen skal gjennomføres. Sendingen starter klokken 11 og vil vare i omtrent en time frem til markeringen er ferdig. Klikk her for å se ​direkte.

En betydningsfull milepæl og en symbolsk markering

Grunnsteinsmarkeringen bygger på en lang tradisjon, og symboliserer at bygget er på vei opp av bakken. Derfor blir dette en viktig milepæl for nytt klinikk- og protonbygg, og for arbeidet med videreutviklingen av Radiumhospitalet som et spesialisert kreftsykehus.

Grunnsteinen vil være en glassmonter med innhold, som vil være synlig ved den nye hovedinngangen når nytt klinikk- og protonbygg er ferdig i 2024. Nøyaktig hvordan grunnsteinen vil se ut og hva den skal inneholde, avsløres først vil under seremonien 24. august.​​